Pardus işletim sistemi hakkında araştırma yapınız ve kullanılabilirliği hakkında düşüncelerinizi yazınız.

Pardus nedir?

Pardus; 2003 yılında temelleri atılan milli işletim sistemi olan, Türkiye'de TÜBİTAK-UEKAE tarafından geliştirilen, özgür, hızlı kurulabilen, kolay kullanılır, çoklu dil içeren, bilgisayar kullanıcılarının temel masaüstü ihtiyaçlarını gidermek üzere halihazırdaki linux dağıtımlarının üstün taraflarını kullanan; kurulum, yapılandırma ve kullanım kolaylığı sağlayan açık kaynak bir işletim sistemidir. Pardus'un bugüne kadar yayınlanmış 5 ana sürümü ve 9 ara sürümü mevcuttur. Bunlara ek olarak 2 kurumsal sürümü vardır.

Pardus adı nereden gelmektedir?

Pardus adı, Anadolu Parsı'nın bilimsel adı olan Panthera pardus tulliana'dan gelmektedir.

Mevcut işletim sistemini silmeden Pardus' u deneyebilir miyim?

Pardus 'u ikinci bir işletim sistemi olarak, mevcut işletim sisteminizin yanına kurabilirsiniz. Bu şekilde kurulum yapıldığında bilgisayar açılışında size hangi işletim sistemi ile devam etmek istediğiniz sorulacaktır. 

Pardus' un özellikleri nelerdir?

1- Açık kaynaklıdır.
2- GPL lisanslıdır.
3- Özgürdür.
4- Adını Anadolu panterinin isminden alır.
5- TÜBİTAK-UEKAE tarafından gerçekleştirilen bir işletim sistemidir.

Pardus' un sistem gereksinimleri nelerdir?

1- 800 mhz Intel veya amd işlemci (en az 1200 MHz önerilir).
2- 256 MB RAM (512 MB önerilir).
3- En az 4GB boş alana sahip harddisk.
4- Pardus hizmetlerine ve kaynaklarına ulaşmak için internet bağlantısı.

Neden Pardus kullanmalıyım?

1- Özgürdür.
2- Türkçedir.
3- Virüslere geçit vermez.
4- Hızlı kurulur.
5- Kolay kullanılır.
6- Her şey yazılım dahildir.
7- Özelleştirilebilir.
8- Şeffaftır.
9- Çoklu dil desteği.
10- Eğlencelidir.

Pardus işletim sistemi kullanılabilirliği hakkındaki düşüncelerim?

Çok düşük sistem gereksinimleri olduğu için günümüz bilgisayarlarının hemen hemen tümüne rahatlıkla kurulup kullanılabilir. Kurulumun hızlı, kolay ve ücretsiz olması kullanıcı için büyük avantaj sağlar. Ayrıca işletim sistemi hakkındaki önyargılarımızı kırmak, 
deneyimlemek ve daha detaylı bilgi edinmek için mevcut işletim sistemimizin yanına 2. işletim sistemi olarak kurup kullanma olanağı sağlaması kullanıcılara büyük yarar sağlamaktadır. Özgür ve açık kaynak kodlu yazılım olmasından dolayı kullanıcı üzerinde ihtiyacı doğrultusunda değişimler yapabilir. Çoklu dil desteği sayesinde sadece ülkemizde değil dünya genelinde de kullanma fırsatı sağlıyor. 




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bilişim teknolojileri ve bilgi- işlemsel düşünme nedir?

Açık kaynak kod, kapalı kaynak kod ve özgür yazılım hakkında araştırma yapınız ve ülke güvenliği, maliyeti, etik gibi konularda fikirlerinizi yazınız.

Özgür Yazılım Nedir?